مقایسه انواع شیشه دوجداره و سه جداره در کرج

مقایسه انواع شیشه دوجداره و سه جداره در کرج : شیشه های استفاده شده در پنجره های دوجداره دارای انواع شیشه های تک جداره، دوجداره، سه جداره و چهار جداره می باشند که با توجه به نوع عملکرد آن ها قیمت های گوناگونی دارند. با ما همراه باشید تا با انواع شیشه و اختلافات آن ها آشنا شوید.نوع و ضخامت شیشه های دوجداره با هم گوناگون می باشد چونکه هر شیشه ای با توجه به جنس و ضخامتش فرکانس بحرانی گوناگونی دارد. فرکانس بحرانی به عایق صدا بودن شیشه ربط دارد. هر چه شیشه فرکانس بحرانی کمتری داشته باشد راحت تر لرزیده و صوت را بیشتر منتقل می کند.

مقایسه انواع شیشه دوجداره و سه جداره در کرج

شیشه های استفاده شده در پنجره های دوجداره ضخامت های گوناگونی دارند که با توجه به این ضخامت حدودا ۱۰ تا ۱۵ دسی بل از انتقال صدا ممانعت می کنند. با افزایش ضخامت و نیز ایجاد عدم تقارن دیواره ها می توان ویژگی عایق صدا بودن شیشه را بهبود بخشید.

شیشه های دوجداره

پنجره های دوجداره عایق هایی خیلی مطلوبی برای ممانعت از ورد آلودگی های زیست محیطی و صوتی به داخل اماکن است که از هدررفت انرژی نیز جلوگیری می کند و به همین خاطر شیشه های دو جداره بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارند.

این شیشه ها در حقیقت به صورت دو لایه مجزای شیشه فلوت در فاصله معینی توسط اسپیسر نصب شده و در بین دو لایه یک گاز بی اثر مثلا آرگون قرار می دهند.

شیشه سه جداره

نوع دیگری از شیشه های استفاده شده در پنجره های دوجداره، شیشه های سه جداره هستند. این نوع شیشه ها، به شکل سه لایه شیشه به همراه دو عدد اسپیسر نصب می گردند که همین موضوع سبب گران بودن آن ها نسبت به شیشه های دو جداره می شود.

شیشه های سه جداره معمولا در ضخامت های ۴ +۶+۴ در بازار عرضه می شوند و عایق های خیلی مطلوبی هستند.

شیشه های سه جداره به مقدار ۱٫۸ قیمت بالاتری نسبت به شیشه های دوجداره دارند که تفاوت قیمت بیشتر به خاطر این است که شیشه های سه جداره عایق های حرارتی بهتری هستند.

در زمینه انتقال صدا و آلودگی صوتی نیز شیشه های سه جداره عایق های بهتری نسبت به شیشه های دوجداره می باشند.

همچنین شیشه های سه جداره عایق های خیلی مطلوبی برای جلوگیری از هدررفت انرژی هستند و حدودا ۴۰ درصد از شیشه های دو جداره عایق انرژی بهتری هستند.

اگر زمان نصب شیشه در پنجره دوجداره، از پروفیل یو پی وی سی به کار برده شود شیشه های دوجداره و سه جداره تفاوت چندانی در موضوع جلوگیری از عبور گرد و غبار ندارند.

bahram parvahan

نويسنده مطلب مقایسه انواع شیشه دوجداره و سه جداره در کرج

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است