تاثیر دوجداره کردن شیشه تک جداره پنجره معمولی


تاثیر دوجداره کردن شیشه تک جداره پنجره معمولی :شیشه های دوجداره، عایق مطلوبی جهت ممانعت از نفوذ سر و صدا به درون ساختمان می باشد. ولی این فرایند عایق بندی در حالتی کامل انجام می شود که از دیگر اجزا درب یا پنجره منفذی جهت ورود گردو غبار، جریان هوا و آلودگی صوتی وجود نداشته باشد.در قدیم برای اطلاع از نزدیک شدن یا رسیدن قطار، گوش را بر روی ریل قرار می دادند تا صدای حرکت چرخ های فلزی قطار را بشنوند. این عمل در حقیقت به این علت بود که هوا رسانای خوبی برای انتقال صوت نبوده ولی فلزات عبور دهنده موج صوت هستند.

تاثیر دوجداره کردن شیشه تک جداره پنجره معمولی

پنجره های آهنی نسبت به پنجره یو پی وی سی دوجداره به دو علت مورد ایراد قرار می گیرند:

پنجره های آهنی یا فلزی مثل ریل قطار عمل می کنند

فلزات به طور کامل انتقال دهنده گرما و سرما و آلودگی صوتی هستند. کافیست بعد از تابش نور خورشید و یا در فصل سرما، دست خود را نزدیک به پنجره نگه دارید. سرما یا گرمای موجود را به طور کامل حس می کنید.

آهن انتقال دهنده صوت حال تصور کنید شیشه به صورت دوجداره باشد. مطمئنن سرما و گرما شیشه قدری کمتر خواهد شد ولی با انتقال سرما و گرما به شیشه تک جداره یا شیشه دوجداره از راه چارچوب فلزی، این کم شدن سرما و گرما ناچیز محسوب میشود در مورد انتقال صوت نیز پنجره های آهنی یا فلزی مثل ریل قطار کار می کنند و صوت را عبور می دهند.

طبق قوانین انتقال صوت، فلزات انتقال دهنده های مناسبی برای امواج صوتی هستند. و نیز فلزاتی که به صورت توخالی ساخته شده اند مثل قوطی آهنی و یا فلزات سبک مانند آلومینیوم بهتر از بقیه فلزات در انتقال صوت عمل می کنند. بنابراین پنجره های آلومینیوم نیز انتقال دهنده صدا هستند.

پنجره های آهنی یا فلزی منافذ زیادی دارند

زمان عوض کردن شیشه تک جداره با شیشه دوجداره در پنجره های معمولی نکته ای را مدنظر قرار دهید. اینکه یکی از با اهمیت ترین اصول عایق بندی چفت شدن کامل اجزای ثابت و متحرک در درب و پنجره هاست.

پنجره های فلزی در چند قسمت دارای منافذ زیادی می باشند:

• محل اتصال شیشه به فلز

به علت شکننده بودن شیشه، قاب آهنی یا آلومینیومی را با فاصله قرار می دهند که این فاصله را با چسب و یا لاستیک پر می کنند. 

• محل باز وبسته شدن درب یا پنجره آهنی

به دلیل وزن و فشار زیاد فلزات، بازشوی پنجره آهنی طور تولید شده که با فریم اصلی فاصله داشته باشد. این فاصله سبب عدم عایق بندی نسبت به هر چیزی خواهد شد. حتی اگر از لاستیک یا چسب های یک طرفه برای درزگیری این قسمت ها به کار برده شود، به علت فشار زیادی که لنگه بازشو زمان بسته شدن تولید می کند، بعد از مدتی لاستیک یا چسب فشرده شده و عملکرد خود را از دست می دهند. 

 

bahram parvahan

نويسنده مطلب تاثیر دوجداره کردن شیشه تک جداره پنجره معمولی

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است