انواع مختلف شیشه چند جداره مصرفی در پنجره UPVC

انواع مختلف شیشه  چند جداره مصرفی در پنجره  UPVC: یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده پنجره دوجداره، شیشه است که از نظر جداره ها در انواع شیشه تک جداره، شیشه دوجداره، شیشه سه جداره و شیشه 4 جداره تقسیم بندی می شود. انتخاب کدام شیشه چند جداره می تواند ما را در بدست آوردن یک محصول عالی کمک کند. قیمت شیشه دو جداره و میزان کارایی آن در افزایش فروش این نوع از شیشه بسیار تاثیرگذار بوده است. برای انتخاب صحیح، نیازمند شناخت انواع شیشه چند جداره هستیم که در قسمت زیر به توضیحاتی نسبت به شیشه تک جداره، شیشه دوجداره و ... می پردازیم.

انواع مختلف شیشه  چند جداره مصرفی در پنجره  UPVC

قبل از معرفی شیشه های چند جداره به این نکته می پردازیم که هر نوع و ضخامت شیشه متفاوت دارای یک فرکانس بحرانی هستند که ارزش کاهش صوت  آن پایین است. در این فرکانس یا رزونانس تصادفی، جسم می لرزد و براحتی صوت را انتقال می دهد. عملکرد عایق بودن شیشه نسبت به صوت را می توان به میزان 10 تا 15 دسی بل در نظر گرفت. بطور مثال برای یک شیشه با ضخامت 4 میلیمتر، فرکانس بحرانی 3000 هرتز و برای ورقه گچی به ضخامت 13 میلیمتر برابر با 3200 هرتز می باشد. با در نظر گرفتن مطالب بالا، می توان به این نتیجه رسید که برای بهبود عایق بندی از افزایش ضخامت و عدم تقارن دیواره ها باید استفاده کرد.

 در تمامی شیشه های چند جداره از شیشه فلوت استفاده می گردد که تولید این نوع شیشه ها با شناور کردن مواد مذاب روی  بستری از قلع مذاب صورت می گیرد و نتیجه آن شیشه با بالاترین کیفیت در دو سمت است.

فواید شیشه دو جداره یو پی وی سی

با مشخص شدن فواید شیشه دو جداره و با به عرصه گذاشتن پروفیل های upvc استفاده از شیشه های دو جداره مقبولیت بیشتری پیدا کرد. هم اکنون کمتر ساختمان نوسازی را می توان پیدا کرد که شیشه های آن تک جداره باشند. مهمترین عامل تعویض پنجره های قدیمی با پنجره upvc با شیشه های دو جداره، کاهش رسانایی گرمایی شیشه دو جداره نسبت به شیشه تک جداره است. هر چه ضریب انتقال گرمایی یک پنجره پاثیینتر باشد مقدار عایق بندی آن بیشتر است. رسانایی گرمایی پنجره را با واحد وات بر متر مربع در درجه سانتیگراد یا کلوین می سنجند. که به زبان ساده بیان گر مقدار انرژی هدر رفته از هر متر مربع پنجره به ازای اختلاف دمای به اندازه 1 درجه سانتیگراد در بیرون و داخل منزل است. در زیر جدولی برای مقایسه مقدار رسانایی گرمایی شیشه دو جداره و تک جداره آورده می شود:‌ یک شیشه سه جداره دارای انتقال حرارت کمتری از یک دیوار 35 سانتیمتری است.

bahram parvahan

نويسنده مطلب انواع مختلف شیشه چند جداره مصرفی در پنجره UPVC

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است