پنجره سبک آمریکایی یو پی وی سی رنگی

پنجره سبک آمریکایی یو پی وی سی رنگی : پنجره های مدرن یو پی وی سی به سبک امریکایی در اویل دهه 1960 ساخته شده با وجود این توسعه upvc در این صنعت مشکلاتی را به همراه داشت.به عنوان مثال عوامل نرم کننده که برای ایجاد انعطاف پذیری در دمای پایین به آن اضافه می شد. محصول را از پی وی سی خارج می کرد و ماده متخلخلی را بوجود می اورد که خواص مورد نظر را نداشت.بعد از سال ها تولید کنندگان مواد خام فرمولاسیون جدیدی را رو نمایی کردند که با افزودن مواد مختلفی مثل ضربه گیرها نرم کننده ها مواد ضد احتراق روان کننده ها و کمک کننده ها به pvc, موفق شدند که پروفیل هایی تولید کنند که حتی در شرایط سخت دوام بیاورند.انتخاب فرمولاسیون مناسب همان طور که در ازمایش های دراز مدت نشان داد اطمینان خاطر از عدم فرسایش زردشدن خوردگی و پوسیدگی پنجره های یو پی وی سی به مصرف کنندگان ارایه نمود در ان زمان مواد اکسترودرها قالب ها و کالیبراتورها و سایر تجهیزات تولید پروفیل های در و پنجره یو پی وی سی ابتدایی بودند.طراحی پروفیل ها نیز ساده بود و استفاده از ان ها نیز به سرعت گسترش می یافت. 


پنجره سبک آمریکایی یو پی وی سی رنگی

از معایب پنجره دوجداره upvc می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- در صورتی که پروفیل پنجره از کیفیت استانداردی تهیه نشده باشد و از مواد زاید و بازیافتی pvc استفاده شده باشد به مرور زمان موجب شکنندگی و یا تغییر به رنگ پروفیل به رنگ زرد خواهد شد .

2- اگر در هنگام تولید درب و پنجره گالوانیزه کاربردی ناقص و یا از پروفیل باشد، بعد از نصب موجب کج شدن و تغییر شکل درب و پنجره سبک آمریکایی رنگی خواهد شد .در بیشتر مواقع موجب آوار شدن درب پنجره خواهد شد و دیگر هیچگونه رگلاژ و تعمیری فایده نخواهد داشت .

اکثر سازندگان ساختمان و پیمانکاران ساختمان برای کاهش هزینه های ساخت ، در سفارش درب و پنجره یو پی وی سی رنگی سهل انگاری می کنند و به کیفیت و سابقه تولید کننده و رضایت مشتری اصلا توجه ندارند .به هرحال سابقه طولانی تولیدکنندگان درب و پنجره یو پی وی وسی (UPVC) و رضایت مشتریان بسیار در بهرمندی از امکانات بیشتر درب و پنجره مشتریان نیز موثر خواهد بود .

3- درب و پنجره های upvc را نباید در مراکز آزمایشگاهی و یا محل هایی که با مواد شیمیایی و یا حرراتی مثل کوره ها ئر تماس است بکار برد .

4- از کاربرد مواد شوینده مثل وایتکس بر روی پروفیل خودداری کنید چون باعث فعل و انفعالات خطرناک شیمیایی خواهد شد و برای سلامتی انسان بسیار خطرناک خواهد بود

5-در مناطق خیلی سرد و یا خیلی گرم از پروفیلهای مقاوم و مناسب استفاده کنید

6- درب و پنجره های یو پی وی سی دست دوم فقط جنبه ظایعات پلاستیکی را دارند

7- حتما قبل از نصب از فریم محکم در محل نصب استفاده گردد.

پنجره سبک آمریکایی یو پی وی سی

نقش یراق آلات در کیفیت پنجره های یو پی وی سی :

در بکارگیری یراق آلات در سیستم یو پی وی سی، انتخاب یراق آلات مناسب نقش مهمی داشته و در کیفیت محصول نهایی تأثیر مهمی دارد.همان‌طور که می دانید یراق آلات درب و پنجره های یو پی وی سی از حدود ۱۰۰ قطعه بهم پیوسته تشکیل شده است.اکثر این قطعات بر روی یکدیگر حرکت مکانیکی دارد .لذا انتخاب برند مناسب و همچنین در نظر گرفتن نوع بازشو ها و انتخاب یراق مناسب با توجه به نیاز شما، می‌تواند هم هزینه ها را کنترل نماید و هم موجب طول عمر بیشتر یراق آلات گردد.

بایستی در نظر داشت یراق مناسب همیشه متنوع‌ ترین آن‌ها نیست. به طور مثال اگر بازشوی درب و یا پنجره ای نیازی به دو حالته ندارد، نبایستی از یراق دو حالته استفاده کرد.

bahram parvahan

نويسنده مطلب پنجره سبک آمریکایی یو پی وی سی رنگی

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است