کارگاه درب و پنجره ویستابست درکرج

کارگاه درب و پنجره ویستابست درکرج: تولید درب و پنجره‌های دو جداره upvc ویستابست با اندازه گیری محل نصب پنجره مورد نظرو بر اساس سفارش مشتری یا کارفرما، نقشه پنجره با استفاده از نرم افزارهای مهندسی طراحی شده و پس از تائید مشتری به کارگاه ارسال و در خط تولید با مواد اولیه شامل: پروفیل UPVC با برند ویستابست یراق آلات مخصوص این نوع پنجره و پیچ و آهن گالوانیزه تقویت و توسط ماشین آلات کرافت مولر آلمان تولید و نهایتا به محل مشتری حمل و در محل نصب و پس از جا انداختن شیشه دو جداره یا پانل مخصوص رگلاژ شده و عایق بندی شامل تزریق فوم پلی اورتان و سیلیکون در محل انجام می‌شود.


کارگاه درب و پنجره ویستابست درکرج

مراحل تولید پنجره های دوجداره UPVC

ابتدا به امر مهمترین مسئله جهت تولید پنجره upvc تعیین محل انبار و دپوی مواد اولیه در محلی مطمئن می باشد . پس از تخلیه پروفیل ویستابست از ماشین ها توسط دست و یا جرثقیل می بایست دقت شود هیچگونه خط و خش و ضربه ای به پروفیل های پنجره های دوجداره وارد نشود و در این هنگام مسئول کنترل کیفیت اقدامات لازم جهت ورود پروفیل را به انبار می نماید. موارد و چک لیست که کنترل کیفیت کارخانه درب و پنجره دوجداره آن را چک می نماید عبارتند از :

بسته بندی فابریک کارخانه پروفیل ها باز نباشد.

پروفیل از لحاظ تولید و استاندارد قالبی مورد تائید و هماهنگ با مقطع نمونه باشد.

پروفیل های upvcاز نظر کیفیت سطح و رنگ تائید شود.

پس از تایید و کنترل کیفی پروفیل ، چیدمان آنها در محل کارخانه مطرح است. در بحث چیدمان پروفیل و خرک سازی های استاندارد، باید مواردی رعایت شود. اولین مورد فاصله خرک ها و یا زیر سری های پروفیل ها بوده که می بایست هر ۷۰ سانتیمتر به ۷۰ سانتیمتر رعایت شود. در صورتیکه فاصله بین خرک ها بیشتر از ۷۰ سانتیمتر باشد کج شدن پروفیل ها قطعی است و در زمانی که پروفیل کج شود پنجره ساخته شده کاملا ایراد داشته و وکیوم نمی شود.

 

در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد (این مسئله در زمانبندی بلند باعث عدم جداسازی برچسب روی پروفیل می شود).

در معرض سرمای شدید قرار نگیرد ( زمانیکه پروفیل بیش از حد استاندارد سرد شود در زمان برش پروفیل لب پر و دچار شکستگی می شود).

درصورت داشتن اطاق رنگ پروفیل ها می بایست از اطاق رنگ حداکثر ۱۰ متر فاصله داشته باشد که گرد رنگ روی پروفیل اثر نگذارد.

دستگاه برش پروفیل upvc می بایستی حتما در کنار دپو پروفیل ها باشد تا کمترین فاصله جهت حمل و نقل پروفیل ۶ متری انجام شود، در زمان برش پروفیل یکی از عوامل مهم استفاده از دستگاه های برش دقیق می باشد ، در صورتیکه دستگاه برش پروفیل دقت لازم در برش پروفیل upvc را نداشته باشد عدم ایجاد اندازه و زاویه برش استاندارد باعث می شود کلاف ها با ابعاد مختلف درهر سمت گونیا نشده که این مسئله باعث مشکل در مونتاژ نصب پنجره و حتی نصب شیشه دوجداره می شود.

کارگاه درب و پنجره ویستابست

پس از برش پروفیل upvc ویستابست قراردادن عمودی پروفیل های درب و پنجره ویستابست روی پایه های چرخ دار جهت حمل به واحد جاقفلی و آبچکان و نصب گالوانیزه ضروری بوده تا در حین حمل و جابجایی کمترین آسیب به پروفیل ها وارد نشود، پس از برش پروفیل upvc پروفیل ها وارد واحد یراق ، جاقفلی و آبچکان می شود که دراین قسمت پروفیل ها با دستگاه های بسیار دقیق سوراخکاری می شود. یکی از این سوراخکاری ها جای راه آب و یا آبچکان است که در صورتیکه به هر دلیلی آب وارد پروفیل شود بتواند از این سوراخ ها به بیرون از پنجره هدایت شود و گردش هوایی نیز توسط این سوراخ ها انجام میگیرد.

هنگام نصب گالوانیزه داخل پروفیل موارد ذیل طبق استاندارد ساخت درب و پنجره های دوجداره لازم الاجراست: دارا بودن ضخامت لازم و استاندارد (۱٫۵ سانتیمتر) ، مهم تر از ضخامت میلیمتری گالوانیزه (۱٫۵ یا ۱٫۲۵ شیاردار) کیپ بودن گالوانیزه درون پروفیل upvc می باشد پس از قرار دادن گالوانیزه با استاندارد های لازم ضخامت و ابعاد و یکسره بودن آن در پروفیل upvc مهمترین مسئله می باشد. 

bahram parvahan

نويسنده مطلب کارگاه درب و پنجره ویستابست درکرج

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است