انواع مدل شیشه رنگی دو جداره ویستا بست کرج

انواع مدل شیشه رنگی دو جداره ویستا بست کرج : شیشه ها به اشکال مختلف مورد اسـتفاده قرار می گیرد. در ساخت وسایل تزیینی مانند گل، تابلو و... ، در ساخت ظروف آزمایشگاهی و یا ظروف آشپزخانه چون: لیوان ، بطری و... و یا شیشه های مسطح که در دو نوع ساده و مشجر عرضه می گردد مصارف مختلفی دارند که عمده ترین آن به عنوان درب و پنجره در کارهای ساختمانی است. شکل های مختلف شیشه شامل: شیشه های شفاف، نیمه شفاف و رنگی، جاذب حرارت، ایمنی، دوجداره، سکوریت و ... وجود دارد. با داشتن شناخت صحیح از نور و انتخاب شیشه مناسب می توان تاثیر قابل توجهی برزیبایی فضا، آرامش ساکنین و هزینه های سرمایش و گرمایشی فضای داخلی ساختمان گذاشت .با پنجره ماندگار همراه باشید و انواع شیشه ها بشناسید.


انواع مدل شیشه رنگی دو جداره ویستابست

در شیشه های رنگی ویستا بست با افـزودن و کم کردن بعضی مواد شیمیایی در مصالح اولیه تهیه شیشه به دست می آید. به روشی دیگر شیشه سفید را در شیشه مذاب رنگی فـرومی کنند تا دو روی آن رنگی شود. شیشه های رنگی بیشتر در ویترین مغازه ها، نمایشگاه ها، آزمایشگاه ها، ساختمان های صنعتی و ساختمان های مسکونی یا کلاسیک  با طراحی خاص به کار می روند که جذابیت دو چندان ایجاد میکند. این شیشه ها در مقایسه با شیشه های معمولی بخش اعظمی از نور را جذب و بخش کمتر را از خود عبور می دهند .

خیلی وقت پیش،شیشه با دست ساخته می شد.فرآیند ساخت آن خیلی کند و خطرناک بود.امروزه کارخانه های بزرگ مقادیر زیادی شیشه تولید می کنند. اولین مردمانی که با شیشه سر و کار داشتند اصلا کنترلی برروی رنگ آن نداشتند. مصری های باستانی و رومی ها،شیشه های رنگی مختلفی را توسعه دادند.در قرن هشتم یک شیمی دان به نام گربر،کشف کرد که اکسید فلز ترکیب مخفی ای است که برای ساخت شیشه رنگی بکارگرفته می شود. گروه های مذهبی اولیه کمک کردند تا آزمایش هایی با شیشه رنگی انجام شود.هنرمندان با کارهای شیشه لک دار نیاز به انواعی از رنگ ها برای ساختن کارهای هنری زیبایشان دارند. برای ساختن شیشه های رنگی لکه دار،هنرمندان از شیشه ای که قبلا با روش بالا رنگی شده بود،استفاده می کردند.آنها قطعات شیشه های رنگی مختلف را می بریدند و آنها را درکنار هم چفت می کردند تا پنجره های دو جداره زیبایی شکل گیرد که واقعا کارهای هنری محشری بودند.سازندگان شیشه لک دار اغلب از فلز استفاده می کردند،مانند سرب تا طرح کلی ای از تصویرشان بسازند و در داخل آنها از قطعات کوچک شیشه رنگی استفاده می کردند. امروزه روش های ساخت شیشه رنگی برای افزودن اکسیدهای فلزی پودر شده ،سولفیدها،یا ترکیبات دیگر مخلوط شیشه ای ذوب شده بکار می رود.


در اینجا چند افزودنی رایج و رنگ هایی که با آنها تولید می شود آمده است : اکسید کبالت : آبی – بنفش ، کادمیوم سولفید : زرد طلایی، کلراید : قرمز ، آنتیموان اکسید : سفید ، سولفور : زرد – کهربایی ، اورانیوم اکسید : زرد - فلوئورسنت - سبز ، کرومیک اکسید : سبز زمردی . برخی ترکیبات قطعی هم وجود دارند،مانند منگنز دی اکسید و سدیم نیترات که می توانند با انواع شیشه های ذوب شده برای پاک نمودن ناخالصی هایشان و ایجاد شیشه شفاف بکارروند. رنگ ، یکی از زیباترین مشخصه های شی شیشه ای است و می تواند یکی از زیباترین و جالب ترین ویژگی ها باشد.رنگ گاهی اوقات سودمندی شی شیشه ای را نشان می دهد،اما تقریبا همیشه مرغوبیت آن را تعریف می کند. برخی از شیشه های رنگی خیلی شناخته شده هستند.شاید بهترین مثال از این مورد ((کبالت آبی )) است که از افزودن کبالت اکسید به شیشه ذوب شده ساخته می شود.((شیشه وازلینی))،شیشه فلوئورسنت زرد – سبز است که شامل مقادیر کمی از اورانیوم اکسید است.((طلای یاقوتی)) و ((شیشه قره قروتی))،شیشه های قرمزی هستند که با افزودن طلا ساخته می شوند.((سلنیوم یاقوتی))،رنگ قرمزی است که با افزودن سلنیوم اکسید ساخته می شود و ((آبی مصری)) از افزودن مس ساخته می شود. گاهی اوقات لازم است تا رنگ های ناخواسته ای که در شیشه ایجاد می شود را از بین ببریم تا شیشه ای شفاف و خالص داشته باشیم.رنگ زداها برای بیرون کشیدن آهن و ترکیبات سولفور بکار می روند.منگنز دی اکسید و سریوم اکسید از رنگ زداهای متدوال هستند.بعد از عملیات زدودن رنگ،شیشه های خالص و بدون رنگ خواهیم داشت.


bahram parvahan

نويسنده مطلب انواع مدل شیشه رنگی دو جداره ویستا بست کرج

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است